Monday 15 June 2020

MIYABI Hotel Johor Bahru



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang . Ketemu lagi para pembaca semua >>>>

Kali  ini kami nak share sikit , cerita percutian 3 hari 2 malam di Johor baru baru ini .  2 hari kami spend masa kami di JB manakala 1 hari lagi di Pagoh . Pagoh merupakan bandar universiti serta kawan parlimen perdana menteri ke 8 Malaysia iaitu TSMY . Bukan ...bukan ...... kami bukannya pergi semasa musim PKP ini tetapi beberapa hari sebelum PKP .... ha ha ha . Tetapi percutian ini diawal Covid 19 merebak ! ...  agak cuak juga . Namun begitu kami sudah amalkan penjarakkan sosial dan jaga kebersihan walaupun pihak kerajaan belum lagi impose PKP !

Di JB , kami bermalam selama 2 malam di hotel budget MIYABI  . Tak sangka , hotel kecil yg berkonsep deco Jepun ini amat menarik . Cara tatarias ruang lobi amat comel serta selesa . Kami memilih bilik keluarga . Bilik ini juga amat selesa , luas dan bersih . Diluar , walaupun berkongsi dengan rumah kedai , landskapnya tidak kalah , pokok pokok rendang nan hijau ditanam mengelilingi sekitarnya . Untuk makluman ianya terletak berhampiran hotel Renaissance Johor dan Aeon shopping mall . Selain daripada itu kedudukan nya juga dekat dengan perbagai restoren dan kedai makan . Bak kata senang nak cari tempat untuk makan makan , dimana ianya satu kemestian semasa pergi bercuti .... lokasi sebenarnya adalah di Bandar Baru Permas Jaya .

Sekarang kerajaan dah declared durasi PKPP mulai 10hb Jun , baru baru ini   , dimana banyak kelonggaran aktiviti dibenarkan termasuk percutian domestic  .... So guys , apa ditunggu lagi  .. kemaskan beg dan singgah disini ..........sehingga ketemu lagi . ...  BYE !


wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha


wazaruha




wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha


wazaruha

wazaruha

wazaruha


wazaruha


wazaruha

wazaruha

wazaruha

wazaruha







>>>>>>>>>>> BYE !


No comments:

Post a Comment